فواید و خطرات لیپوساکشن

لیپوساکشن ، که به آن لیپوپلاستی نیز گفته می شود، نوعی جراحی زیبایی است که نتیجه آن جدا سازی چربی های اضافی قسمتی از بدن می باشد. این عمل غالبا در ناحیه شکم، ران، باسن، پشت بازوها و پهلوها انجام می شود.

افرادی که تحت لیپوساکشن قرار می گیرند معمولاً از وزن بدن پایدار برخوردار هستند اما دوست دارند رسوبات نامطلوب چربی بدن را در قسمت های خاصی از بدن از بین ببرند.

لیپوساکشن یک روش کلی کاهش وزن نیست

توجه کنید که لیپوساکشن یک عمل صرفا زیبایی می باشد و درمانی قطعی برای چاقی نمی باشد. لیپوساکشن سلولهای چربی را به طور دائمی از بین می برد و باعث تغییر شکل بدن می شود. اما اگر بیمار بعد از عمل شیوه زندگی سالم نداشته باشد این خطر وجود دارد که سلولهای چربی باقی مانده بزرگتر شوند. لیپوساکشن معمولاً فقط درصورتی توصیه می شود که تغییرات سبک زندگی به نتایج مطلوب نرسیده باشد. این می تواند مناطقی از چربی را که در برابر ورزش و رژیم غذایی مقاوم هستند ، درمان کند. افراد قبل از تصمیم گیری در مورد عمل باید در مورد جوانب و مزایای لیپوساکشن با پزشک خود صحبت کنند. لیپوساکشن فقط پس از بررسی دقیق باید انجام شود.

بعد از عمل لیپوساکشن:

افرادی که بیهوشی عمومی دارند معمولاً شب را در بیمارستان می گذرانند. اما کسانی که دچار بی حسی موضعی هستند ممکن است در همان روز بتوانند بیمارستان را ترک کنند.

با یک باند کشش منطقه مورد نظر محافظت خواهد شد.

آنتی بیوتیک ها ممکن است بلافاصله بعد از عمل تزریق شوند.

مسکن ها می توانند به تسکین درد و التهاب کمک کنند.

ممکن است کبودی قابل توجهی در ناحیه مورد نظر ایجاد شود.

ممکن است ناحیه ای که چربی برداشته شده بی حس باشد. این مشکل باید طی 6 تا 8 هفته بهبود یابد.

نتایج لیپوساکشن

تا زمانی که التهاب کم نشود، نتایج لیپوساکشن مشخص نخواهد بود، حتی در برخی موارد ممکن است چندین ماه طول بکشد. بیشتر تورم ها پس از حدود 4 هفته برطرف می شوند و ناحیه ای که چربی برداشته شده باید کم حجم تر به نظر برسد. افرادی که وزن خود را حفظ می کنند معمولاً می توانند انتظار نتایج دائمی داشته باشند