برطرف کردن ترک پوست

معمولا پس از زایمان با ترک های مختلف روی پوست مواجه می شویم همچنین پس از کاهش وزن ترک پوست بسیار دیده می شود می خواهیم این عارضه را با روش های طبیعی درمان کنیم آب لیمو ،شکر و آلوئه ورا کمک زیادی به شما در این زمینه می کنند و تاثیرات مفیدی روی پوست میگذارند آن ها لایه بردارها و ترمیم کنندگان طبیعی پوست هستند .

ترک روی پوست میتواند ظاهر هر کسی را تغییر دهد و برای درمان آن هم ممکن است هزینه های بسیاری انجام دهید. در این مقاله قصد داریم روش های طبیعی درمان ترکیدگی روی پوست را مورد بررسی قرار دهیم.

ترکیدگی های روی پوست

این ترکیدگی ها خطوطی هستند که بیشتر روی پوست شکم ایجاد می شوند. البته روی ران ها، باسن، بازو و سینه نیز دیده می شود. این مشکل دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. افزایش یا کاهش وزن، جهش رشد، عوامل ارثی، استرس و بیشتر از همه حاملگی. سوالی که تقریبا ذهن همه ما را درگیر کرده این است که چگونه از ترکیدگی های پوست خلاص شویم.

چند روش درمان طبیعی وجود دارد که می تواند تا حدودی این نشانه ها را کم رنگ کند. به عنوان مثال آلوئه ورا، نارگیل و روغن تخم مرغ شامل ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی هستند که نه تنها این خطوط را کم رنگ می کند بلکه قابلیت ارتجاعی پوست را بالا می برد، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و بافت پوست را ترمیم می کند.

شکر و قهوه به عنوان لایه بردار سلول ها مرده را از بین می برند، جریان و گردش خون را تقویت می کنند و پوست را نرم و لطیف می کنند. اگر می خواهید از این خطوط روی پوست خلاص شوید باید از این لایه بردارهای طبیعی استفاده کنید.

اما این ها کافی نیستند. برای حل این مشکل لیست چند داروی طبیعی که تقریبا همه آن ها را در خانه دارید را میتوانید در ادامه ببینید

آب لیمو

استفاده از آب لیمو به دلیل اسیدیته بودن آن برای از بین بردن ترکیدگی های پوست بسیار رایج است. لیمو هم جای ترکیدگی های پوست را از بین می برد و هم پوست را لایه برداری کرده و سلول های مرده پوست را از بین می برد. لیمو سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی است که رشد سلول های پوست را تقویت می کند. آب لیمو با حرکت دایره ای روی ترکیدگی های پوست بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه روی پوست بماند سپس بشوئید.

شکر

از آنجائی که شکر سفید یک لایه بردار طبیعی است برای از بین بردن ترکیدگی های پوست نیز مفید و موثر است. لایه برداری برای از بین بردن سلول های مرده ای که پوست را زبر و خشن نشان می دهد لازم است. برای استفاده از شکر آن را با مقداری روغن نارگیل یا روغن بادام ترکیب کنید و روی ترکیدگی های پوست بمالید. هر روز به مدت چند دقیقه این کار را انجام دهید تا نتیجه را بعد از یک ماه ببینید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل دارا بودن مقدار زیادی کلاژن گیاهی برای پوست تسکین بخش است. اگر بعد از آفتاب سوختگی از این گیاه استفاده کنید تاثیرش را می بینید. مواد مغذی آلوئه ورا به قدری زیاد است که قادر است بافت پوست سالمی را برای شما ایجاد کند. این گیاه هم ترکیدگی ها را از بین می برد و هم از ایجاد آن ها جلوگیری می کند. اگر می خواهید به نتیایج بهتری برسید از ژل طبیعی آلوئه ورا استفاده کنید. کمی روی پوست بمالید و بگذارید یک ساعت بماند. بعد از مدتی تاثیر معجزه آسای آن را خواهید دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
تصویر خالی
ریزش موو شستشو

فوریه 25, 2023